10 trick som ökar konverteringsgraden på landningssidan

8 februari 2017
10 trick som ökar konverteringsgraden på landningssidan

Du gör redan ett toppenjobb med att driva trafik till din landningssida, eller hur? Du annonserar och använder sociala medier och får många besökare. Men vad händer sen då? Är det enkelt att konvertera på sidan? Genom att satsa på att öka konverteringsgraden på landningssidan kommer resultatet av dina kampanjer att förbättras. Öka konverteringsgraden på din landningssida med […]

Därför behöver ditt företag interaktionsdesign

6 januari 2017

Digital design har rört sig längst med en lång och slingrande väg från ett ganska blygsamt ursprung till en spännande nutid. Formgivningen av exempelvis er webbplats handlar inte längre bara om en snygg presentation av text och bilder. Idag ställs krav på att den ska vara interaktiv och användarvänlig.

Webbdesign: Första intrycket är kritiskt

9 december 2016

Man får aldrig en andra chans på ett första intryck. Första intrycket har en stor inverkan i alla våra upplevelser – och det gäller i synnerhet webbdesign. Får besökaren en gott intryck stannar den troligtvis, är intrycket dåligt lämnar personen oftast direkt. 50 millisekunder är allt som behövs Enligt en studie från Google så tar det endast 50 millisekunder att bilda en […]

Effektiv marknadsföring med video

5 oktober 2016
videomarknadsföring-video-marketing-Amplify-Digital

Fördelarna med rörlig bild och ljud är många. En välgjord video fångar dina kunders uppmärksamhet i det digitala flödet och låter dem ta del av ditt budskap på ett enkelt och tydligt sätt. Det kräver mindre av dina besökare för att tillgodogöra sig ert budskap jämfört med textuellt innehåll och det leder till fler konverteringar. […]

Content marketing – vad är det?

12 september 2016
Content-Marketing-Vad-ar-det-Amplify.Digital

Content marketing, eller innehållsmarknadsföring som det kallas på svenska är ett väl använt uttryck inom marknadsföring, framförallt har termen det senaste året pratats om som en trend inom branschen. Den här typen av marknadsföring är trots sitt uppsving idag, ingenting nytt. Content marketing har nämligen existerat sedan 1800-talet i form av medlemstidningen The Furrow och […]

Trendspaning inför nästa år

18 december 2015
trendspaning-2016-amplify-digital

Vad kommer egentligen bli stort 2016? Är mobilanvändningen här för att stanna — och är video verkligen värt att satsa på? Vi har gjort en nyårsspaning inför 2016. Här är 5 trender du behöver ha koll på!   Internet of things Internet of things (IoT), eller sakernas internet på svenska, förväntas förändra den digitala marknadsföringen. […]

Gå mobilt 2016!

8 december 2015
gå-mobilt-2016-Amplify-Digital

Att synas digitalt handlar inte längre om att endast vara tillgänlig via datorer och desktopmarknadsföring. Om inte ditt företags content är tillgänligt på mobila enheter redan nu är det hög tid att uppdatera kompabiliteten. I år (2015) var året mängden sökningar via mobiler översteg sökningar via desktop i 10 länder enligt statistik från Google. Under […]

UX design: Tillämpning av UX under designprocessen

8 september 2015
Varför-DU-behöver-UX-design-Amplify-Digital

Tidigare har det mestadels fokuserats på att effektivisera arbetsaktiviteter med hjälp av teknikens hjälp och mindre på dess användare. Parallellt med den ständigt utvecklande teknologin har flera områden växt fram; Människo-dator-interaktion, interaktionsdesign, UX är några utav dem som istället har slutanvändaren som ett gemensamt fokus. I detta inlägg kommer fokuset ligga på UX (User Experience), dess […]

Fyra fundament för lyckad webbdesign

24 februari 2015

När en besökare kommer till din webbplats utlöses en rad känslor om din webbplats och ditt företag eller din organisation. Reflektera själv, visst har du känt det? Känslorna som uppstår på en millisekund – positiva eller negativa – ligger i dina händer och måste tas i beaktning när du designar. Idag finns det mycket kunskap […]