Eye tracking

optimeradinwebb Förstå vad dina besökare tittar på - optimera din webbplats med eye tracking Är webbplatsen optimalt designad för att besökarna ska se ditt budskap? Med eye tracking använder man en speciell kamera för att spåra var på skärmen dina besökare tittar. Informationen analyseras sedan av ett eye tracking-program som ger insikter om vilka områden på er webbsida som lockar uppmärksamhet, vilka områden som besökarna helt missar och om webbsidan skapar förvirring.

”Med First impression eye tracking kommer vi åt det enorma värde som eye tracking ger, men till bara en bråkdel av projekttiden och kostnaden jämfört med traditionella eye tracking-studier.” - Jason McMillion, grundare Upstain
Detta är en helt ny typ av eye tracking-studier Genom samarbetet med vår partner Upstain, kan vi nu erbjuda eye tracking-studier anpassade för enstaka webbsidor för både små och stora projekt. First impression eye tracking:
  • Utförs alltid med minst 20 testpersoner
  • Kamerautrustning och mjukvara från marknadsledande Tobii
  • Varje testperson måste godkännas genom en kalibreringsprocess
  • Varje studie utförs av en utbildad testledare
"Vårt samarbete med Upstain gör att vi faktiskt kan mäta vad våra kunders målgrupper tittar på. Det gör att vi kan leverera bättre resultat för att stärka kundernas affärer". - Niclas Grahn, affärsutvecklare Amplify Digital.
Hur funkar det? Genom att utföra en first impression eye tracking-studie kan du få insikter om hur folk faktiskt upplever en viss webbsida, inte bara gå på magkänslan. Det är otroligt enkelt att beställa en first impression eye tracking-studie. Det enda som behövs är en länk eller en bild (skärmdump) på webbsidan som du vill testa. Resultatet från eye tracking-studien får du redan efter en till två arbetsdagar. Läs mer om vår samarbetspartner Upstain.